E-Tourism & Travel Distribution Southern Europe & Mediterranean

Πρόσφατα ολοκληρώθηκε στο Αμφιθέατρο του 98.4 στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων  το πρώτο συνέδριο ηλεκτρονικού τουρισμού «E-tourism and Travel Distribution Southern Europe and Mediterranean».

Τα ζητήματα που θίχτηκαν στη θεματολογία της πρώτης ημέρας αφορούσαν κυρίως στον ηλεκτρονικό τουρισμό με τα social media, τις εφαρμογές κινητών τηλεφώνων και το ηλεκτρονικό εμπόριο να κατέχουν εξέχουσα θέση μεταξύ των παρουσιάσεων.
 
Μεταξύ των ομιλητών το ενδιαφέρον τράβηξαν η Helena Egan του Trip Advisor και ο Justin Reid από το Visit Britain που παρουσίασαν εκτενώς τη σημασία των social media ως μέσο επικοινωνίας ενός προορισμού, τόσο πριν, μετά, όσο και κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Εξίσου παραστατικός υπήρξε και ο Koen Bavink από τη Sound of Data με την παρουσίασή του για εξατομικευμένες εφαρμογές κινητών που χρησιμοποιούνται από εταιρίες ταξιδιού.
 
Κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας δόθηκε η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γνωριστούν με εξέχουσες προσωπικότητες και επαγγελματίες στον τομέα του τουρισμού, τόσο εντός του συνεδριακού χώρου, όσο και στο δείπνο που ακολούθησε. 
 
Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με μια έντονη συζήτηση σχετικά  με το ρόλο των οργανισμών τουρισμού για το μάρκετινγκ ενός προορισμού καθώς και τη χρήση των social media, των κινητών τηλεφώνων και της τεχνολογίας εντοπισμού θέσης ως μέσα για την προσέλκυση τουριστών, όπου ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΤΕ κ. Γιώργος Δρακόπουλος βρέθηκε να συμφωνεί με τις πρακτικές που πρότειναν οι συμμέτοχοι στο πάνελ η κα. Andrea Kostner του Οργανισμού Τουρισμού της Βιέννης και ο κ. Alex Rayner της PATA, παρότι αυτές δεν εφαρμόζονται στη χώρα μας.
 
Το ενδιαφέρον των ακροατών προσήλκυσε το ζήτημα των τεχνολογιών εντοπισμού θέσης, όπου αντιπρόσωποι ηχηρών ονομάτων του χώρου, ο κ. Rüdiger Dorn από τη Microsoft και ο κ. David Slocombe από τη lastminute.com, συνεργάστηκαν με την ακαδημαϊκό του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Δρ. Μαριάννα Σιγάλα για να απαντήσουν σε φλέγοντα ερωτήματα που αφορούν κάθε επαγγελματία, όπως ακριβείς εφαρμογ ς που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ξενοδόχοι στην Ελλάδα για να προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες. 
 
Έκπληξη προκάλεσε η παρουσίαση του κ. Jens Thraenhart, της Dragon Tail and China Travel Trends, σχετικά με τις τάσεις ηλεκτρονικού μάρκετινγκ στην Κίνα, καθώς αναφέρθηκε σε μια τελείως διαφορετική πραγματικότητα από εκείνη που είμαστε συνηθισμένοι στο Δυτικό κόσμο η οποία αναλύθηκε και παρουσιάστηκε από τον κ. Στέφανο Λουκάκο της Google. Τέλος, εξίσου σημαντική για τους παρευρισκόμενους ήταν και η καταληκτική παρουσίαση του συνεδρίου που αφορούσε στις πηγές συμπληρωματικών εσόδων για τους ποικίλους τουριστικούς φορείς, όπου η κ. Daniela Wagner από την eWaterways σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη του πάνελ παρουσίασαν μια σειρά από πρακτικές λύσεις για τους επαγγελματίες.

Στα πάνελ του συνεδρίου εκτός των προαναφερθέντων συμμετείχαν και ο κ. Norbert Stiekema της Disney Parks and Resorts, ο κ. Chris Amenechi της Continental Airlines, ο κ. Γιάννης Κέντ της youtravel.com και των Aquis Hotels and Resorts, ο κ. Hedwig Wassing του @leisure Group, η κ. Tinkara Pavlovcic του Οργανισμού Τουρισμού της Σλοβενίας, ο κ. Xavier Vallee της Avis Europe, ο κ. Wasim Juned της Kenjun, ο κ. Γιώργος Μπαλιούσκας της airtickets.gr, ο κ. Andrew Ace της OFF EXPLORING, ο κ. Alex Bainbridge της Tour CMS, ο κ. Γιώργος Φάσσας των Ledra Hotels and Villas, ο κ. Κώστας Τριβιζας της Aeolus Hospitality και ο κ. Stefan Merkenhof της GBR Consulting.
 
Η επιτυχής έκβαση του πρώτου αυτού συνεδρίου, πρόεδρος του οποίου ήταν ο καθηγητής του πανεπιστημίου Bournemouth και Αναπληρωτής Διευθυντής του ICTHR κ. Δημήτρης Μπουχάλης, καθώς και τα πολύ θετικά σχόλια που απέσπασε τόσο από τους ομιλητές όσο και από τους συμμετέχοντες οδήγησε τους διοργανωτές EyeforTravel και Travel Media Applications να δεσμευτούν για τη συνέχιση του συνεδρίου και τα επόμενα χρόνια. Ήδη ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες για το δεύτερο συνέδριο, που θα πραγματοποιηθεί στις 30 και 31 Ιανουαρίου 2012.

ΤΡΕΧΟΝ ΤΕΥΧΟΣ
ΤΕΥΧΟΣ 257